kosztowne hobby
  • 4 czerwca 2022

Ile kosztuje pasja? – Czy warto w nią inwestować?

Obecnie 65% Polaków podejmuje aktywność fizyczną minimum raz w miesiącu, co oznacza, że powróciliśmy do wartości z czasów przedpandemicznych – po wzroście o 3 p.p. w zeszłym roku. Niemniej jednak 44% rodaków twierdzi, że jest bardziej aktywnych niż przed wybuchem COVID-19. Blisko połowa badanych zauważa, że w perspektywie połowy 2020 i w całym 2021 r. wydała więcej pieniędzy na sprzęt sportowy niż w okresie sprzed pandemii. Ponad 10 000 biegaczy w 2021 r. wystartowało w 43. Maratonie i 15. Półmaratonie Warszawskim. W zeszłym roku ponad 28 tys. biegaczy wzięło udział w Poland Business Run! A jak się okazuje, to nie bieganie jest najchętniej uprawianą dyscypliną sportową w Polsce. Moglibyśmy zaoszczędzić nawet 7 mld rocznie, gdyby Polacy jeszcze chętniej uprawiali sport.

jak dbac o kondycje
  • 5 maja 2022

Kondycja, czyli potencjał do zagospodarowania

Pandemia Covid-19 w Polsce wpłynęła na działalność wielu branż. Niektóre wyszły z kryzysu obronną ręką, inne poniosły straty. Są też takie – jak branża fitness – których słabnąca kondycja oznacza pogorszenie kondycji całego społeczeństwa.

mata treningowa
  • 1 kwietnia 2022

Pierwsza na świecie mata treningowa z trzciny cukrowej

Wykonana w 86% z trzciny cukrowej i nadająca się w 100% do recyklingu profesjonalna mata treningowa ERGO-ECOTM to nowość w ofercie Gipara Fitness. Została wyprodukowana z innowacyjnej pianki GREEN EVA™ powstałej z certyfikowanych upraw trzciny cukrowej w środkowo-południowej Brazylii. Bilans emisji dwutlenku węgla do atmosfery całego procesu produkcji ERGO-ECO™ jest ujemny.

sporty motorowe
  • 6 marca 2022

Czeka nas rozwój sportów motorowych

Jaka jest szansa na to aby w Polsce bardziej dynamicznie rozwijały się sporty motorowe? Na razie udało się to tylko w przypadku żużla. Jednak inne dyscypliny takie jak rajdy czy Formuła 1 również cieszą się ogromnym zainteresowaniem a nie przekłada się to na ich rozwój w Polsce.

moda na sporty
  • 6 marca 2022

Branża sportowa wraca do gry?

Rynek dóbr sportowych urośnie w Europie do 30,74 mln USD w 2025 r. – wynika z raportu European Sporting Goods Market: Size, Trends & Forecasts (2021-2025 Edition). Prognozy wzrostów obrazują fakt, że po długim okresie pandemicznych restrykcji, branża sportowa rozpoczyna odrabiać finansowe straty i wracać do gry. Nastrojom na rynku sprzyjają decyzje administracji państwowych, które z coraz większą niechęcią patrzą w stronę „twardych” lockdownów, a także rosnąca świadomość i przekonanie ludzi do zdrowego trybu życia. Jednak warto postawić pytanie – z jakimi wyzwaniami będzie musiała zmierzyć się w najbliższym czasie branża sportowa?

sportowa rewolucja
  • 14 lutego 2022

3 miesiące rewolucji w sporcie

Miesiące narodowej kwarantanny postawiły pod sporym znakiem zapytania całą branżę sportu – tak hobbystycznego jak i profesjonalnego, dla której szczyt sezonu przypada właśnie na wiosnę i lato. Pomimo tego, że w ostatnich dniach warunkowo odblokowano sektor sportowy w Polsce, to warto pamiętać, że wiele zaplanowanych rozgrywek się nie odbyło, a ligi zostały zawieszone. Nawet Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio zostały przełożone. Jeżeli jednak istnieje dobra strona tej sytuacji to byłoby nią to, że zamknięte siłownie, odwołane widowiska, a nawet zakaz biegania po lesie – zwróciły uwagę na to, jak kluczową role odgrywa aktywność fizyczna w życiu prywatnym i zawodowym. 

moda na sport
  • 2 stycznia 2022

Czy moda na sport będzie trwać w 2022 roku?

Rok 2021 stworzył dla branży sportowej perspektywy na odrobienie strat finansowych poniesionych w 2020 roku. Musiała ona jednak odpowiednio dopasować się do nowej rzeczywistości, w której na początku zarówno pracownicy, jak i klienci „uciekli” do domów. Teraz ulega to zmianie – tylko 12,7% Polaków obawia się nasilenia epidemii w 2022 roku wynika z sondażu RMF FM i Gazety Prawnej. Z powodu mniejszych obaw, prognozy na przyszłość są coraz bardziej sprzyjające dla rynku dóbr sportowych, który urośnie w Europie do 30,74 mln USD w 2025 r. – wynika z raportu European Sporting Goods Market: Size, Trends & Forecasts (2021-2025 Edition). Z jakimi wyzwaniami więc branża sportowa będzie musiała zmierzyć się w 2022 roku?

  • 1 stycznia 2022

Branża fitness zaczyna rok w słabej formie

Rok 2021 centra i kluby fitness oraz siłownie rozpoczynają z zadłużeniem sięgającym ponad 7,7 mln zł. W niewiele lepszej kondycji finansowej są trenerzy i instruktorzy. Prowadzący zajęcia sportowe do oddania mają obecnie 6,4 mln zł. W 2020 r. łączne należności branży wzrosły niemal o jedną czwartą, podaje Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej.